Sibiu: Declarațiile de impunere pentru taxa de salubrizare trebuie depuse până în 1 noiembrie Reviewed by CD on . Consiliul Local Sibiu a aprobat în ședința din 25 august Regulamentul de instituire și administrare a noii taxe speciale de salubrizare. Ca urmare a aprobării a Consiliul Local Sibiu a aprobat în ședința din 25 august Regulamentul de instituire și administrare a noii taxe speciale de salubrizare. Ca urmare a aprobării a Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Sibiu: Declarațiile de impunere pentru taxa de salubrizare trebuie depuse până în 1 noiembrie

Sibiu: Declarațiile de impunere pentru taxa de salubrizare trebuie depuse până în 1 noiembrie

Sibiu: Declarațiile de impunere pentru taxa de salubrizare trebuie depuse până în 1 noiembrie

Consiliul Local Sibiu a aprobat în ședința din 25 august Regulamentul de instituire și administrare a noii taxe speciale de salubrizare. Ca urmare a aprobării acestuia, sibienii vor plăti la Primăria Sibiu taxa pentru colectarea deșeurilor din locuințele de la casă și de la bloc și din spațiile cu altă destinație decât locuință. Noua taxă o va elimina pe cea plătită către operatorii de salubritate cu care cetățenii aveau contract pentru colectarea și transportul deșeurilor în municipiul Sibiu – SC Schuster & Co Ecologic sau SC Getesib SA.

Pentru ca Direcția Fiscală să poată calcula taxa de salubrizare pentru fiecare spațiu, toți sibienii trebuie să depună această declarație de impunere până în data de 1 noiembrie 2016, pentru locuințele sau spațiile pe care le au în proprietate, atât persoanele fizice, cât și persoanele juridice. În data de 1 noiembrie își va începe activitatea noul operator care va asigura colectarea și transportul deșeurilor rezultate din gospodării, selectat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – SC Soma SRL Bacău.

Declarația se va depune după cum urmează:

– Persoanele fizice care au în proprietate imobile cu destinația de locuință vor depune declarația pe formularul din Modelul 1 pentru fiecare imobil deținut, fie că este locuit de proprietar, fie că este închiriat altor persoane fizice.

– Dacă imobilul este în proprietatea unei persoane fizice și este închiriat unei persoane fizice autorizate sau juridice cu altă destinație decât cea de locuință, proprietarului imobilului este obligat să depună declarația pe formularul din Modelul 2 și să achite taxa. In plus, se va depune și Modelul 4 pentru fiecare persoană juridică sau persoană fizică autorizată care a închiriat imobilul sau părți din acesta.

– Dacă imobilul este în proprietatea unei persoane juridice și are destinație de locuință și/sau este închiriat unei persoane fizice sau juridice, obligația de a declara revine proprietarului imobilului. În acest caz se va utiliza Modelul 3.

– Persoanele juridice (proprietari de imobile sau care au sediul/ punctele de lucru în imobile închiriate de la alte persoane juridice) au obligația depunerii declarației pentru fiecare imobil, pentru stabilirea cuantumului taxei speciale de salubrizare (Modelul 4) pentru sediul și toate punctele de lucru în care desfășoară activități (economice sau de altă natură) în Sibiu.

– Dacă imobilul este în proprietatea Statului/Municipiului Sibiu și este locuit de persoane fizice, chiriașii vor depune declarația pe formularul din Modelul 1 și vor achita taxa.

– În cazul imobilelor locuite temporar (case de vacanță, etc) care nu sunt imobile de domiciliu sau reședință, proprietarul va depune declarația conform Modelului 1. Taxa lunară va fi calculată luându-se în considerare o singură persoană.

Formularele se găsesc de luni, 29 august la Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei Sibiu de pe strada Samuel Brukenthal, la camera 10, 18, 20 și la ghișeele Direcției Fiscale din aceeași clădire și la ghișeele Direcției Fiscale din sediul Primăriei Sibiu de pe bulevardul Victoriei, nr. 1-3.

Formularele sunt disponibile și în formatul electronic, aici: http://www.sibiu.ro/index.php/primaria/formular/3764

Ce se întâmplă dacă nu depuneți declarația?

– Dacă o persoană fizică nu depune declarația, taxa se va stabili din oficiu, calculându-se patru persoane pentru fiecare locuință.

– Dacă o persoană juridică nu depune declarația, taxa se va stabili din oficiu, estimând o cantitate anuală de deșeuri generate de 12 tone/an.

Pasul următor. Ați depus declarația de impunere în care persoanele fizice au scris componența familiei, iar persoanele juridice au înscris tipul de activitate economică care se desfășoară în spațiul respectiv. Direcția Fiscală va face calculul în baza acestei declarații și va emite decizii de impunere pe care le va trimite prin poștă.

Odată cu aprobarea Regulamentului privind taxa de salubrizare a fost aprobat și cuantumul acesteia:

– Pentru persoanele fizice – 9,23 lei/ persoană / lună.

– Pentru persoanele juridice – 372 lei/tonă de deșeuri colectate.

Taxa se va calcula începând cu data de 1 noiembrie 2016. Aceasta poate fi achitată la ghișeele Direcției Fiscale, la oficiile poștale și online.

Termenul de achitare a taxei – 15 decembrie 2016

Anul 2016 este primul an de aplicare a noii taxe și de aceea, prin excepție, termenul limită de plată a taxei aferente lunilor noiembrie și decembrie este 15 decembrie. În anii următori, taxa se va plăti trimestrial, adică termenele de plată vor fi următoarele: 15 ianuarie, 15 aprilie, 15 iulie, 15 octombrie.

Dacă taxa nu va fi plătită, sau va fi plătită cu întârziere, se vor percepe majorările de întârziere prevăzute de Codul de Procedură Fiscală de 1% din suma datorată/lună.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus