0369. 911 – număr scurt pentru sesizarea Poliţiei Locale Sibiu
Din data de 14 aprilie Primăria Sibiu pune la dispoziţia sibienilor un număr scurt de telefon – 0369/911, apelabil din toate reţelele de telefonie – pentru a sesiza Poliţiei Locale Sibiu problemele de tip non-urgenţă pe care le identifică în oraş şi a căror soluţionare intră în competenţa Primăriei Sibiu şi a serviciilor publice din subordinea Consiliului Local Sibiu.
MOTIVUL instituirii acestui număr de telefon este dorinţa de a eficientiza comunicarea Primăriei Sibiu cu cetăţenii. Prin acest sistem sesizările sibienilor vor ajunge mai repede la serviciile care trebuie să le soluţioneze.
“În cadrul întâlnirilor pe care le-am avut în cartiere pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Municipiului Sibiu, cetăţenii au semnalat necesitatea îmbunătăţirii comunicării cu Primăria Sibiu. Punem la dispoziţie acest număr scurt – 0369/911 – pentru a le oferi o cale foarte simplă de a ne sesiza diversele probleme administrative ale oraşului a căror soluţionare depinde de Primăria Sibiu şi de serviciile publice subordonate Consiliului Local Sibiu” (Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului)
TIPURILE DE PROBLEME CE POT FI SEMNALATE LA ACEST NUMĂR DE TELEFON
Iată câteva exemple de probleme ce pot fi semnalate la numărul de telefon 0369/911:
– parcarea neregulamentară a autovehiculelor
– blocarea căilor de acces
– staţionarea/oprirea neregulamentară a autovehiculelor
– deranjarea ordinii şi liniştii publice şi încălcarea normelor de convieţuire socială
– sesizări cu privire la persoane care aruncă deşeuri pe domeniul public, în alte locuri decât cele special amenajate
– acte de cerşetorie sau vagabondaj
– incendierea containerelor de gunoi sau a gunoiului pe domeniul public
– semne de circulaţie şi marcaje deteriorate
– defecţiuni în funcţionarea semaforizării
– sesizări privind construcţii fără autorizaţie sau nerespectarea autorizaţiei de construire
– desfăşurarea de activităţi comerciale fără autorizaţie
– fumatul în locuri publice închise
– probleme pe domeniul public cauzate de ninsori, polei, vânt puternic sau ploi torenţiale
– prezenţa pe domeniul public a animalelor agresive deţinute de proprietari, fără luarea măsurilor de siguranţă
– probleme legate de creşterea animalelor mari în oraş şi de asigurarea ecarisării pe domeniul public
– defecţiuni ale iluminatului public stradal
– existenţa unor gropi/defecte în carosabil sau trotuare
– probleme legate de şantierele deschise pentru modernizarea străzilor
CUM FUNCŢIONEAZĂ SISTEMUL?
Apelul va ajunge într-un dispecerat gestionat de Poliţia Locală Sibiu. Problema semnalată va fi înregistrată, iar operatorul o va redirecţiona departamentului care are responsabilitatea de a rezolva sau răspunde la respectiva sesizare. Cetăţeanului îi va fi comunicat numărul de înregistrare a sesizării.
Dispeceratul va funcţiona 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână. Operatorii vor fi instruiţi pentru a şti exact cărui departament să redirecţioneze sesizarea, în funcţie de natura problemei.
Sesizările formulate de cetăţeni vor rămâne înregistrate într-o bază de date pe care instituţia o va utiliza pentru a-şi îmbunătăţi activitatea.