Sibiu: Viaductul Mihail Kogălniceanu – Calea Şurii mici a fost deschis circulaţiei
Viaductul Mihail Kogălniceanu – Calea Şurii Mici a fost deschis oficial traficului în data de 27 noiembrie 2015.
“Viaductul asigură legătura mai rapidă dintre oraş şi Zona Industrială Vest, o alternativă la şoseaua Alba Iulia care, la orele de vârf, se aglomerează excesiv. Aproximativ 12.000 de angajaţi la unităţile de producţie din zona industrială parcurg acest drum zilnic. Un alt beneficiu al acestui proiect este faptul că viaductul deschide şi conectează zona de nord-vest a municipiului, mai greu accesibilă înainte din cauza liniilor de cale ferată. Dezvoltarea zonei Calea Şurii Mici a primit astfel un impuls important.” (Astrid Fodor, primarul interimar al municipiului Sibiu)
Proiectul de construcţie a acestui viaduct a fost finanţat din fonduri structurale, în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană al municipiului Sibiu. Valoarea totală a proiectului depus pentru finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 -2013, Axa Prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub-domeniul „Poli de dezvoltare urbană” a fost de 38,4 milioane lei.
În urma procedurii de achiziţie organizate, contractul pentru execuţia lucrărilor a fost semnat în luna martie 2014 cu Asocierea SC Geiger Transilvania SRL – SC Construcţii SA – SC Sinecon SRL – SC Wilhelm Geiger GmbH, subantreprenorii pentru anumite secţiuni de lucrări fiind SC Construcţii Feroviare SA, SC Electro-Con Impex SRL şi SC Standard Instalaţii SRL. Valoarea acestui contract a fost de 28,2 milioane lei, adică aproximativ 6,4 milioane de Euro. Perioada specificată pentru execuţia lucrărilor este de 22 de luni, termenul pentru finalizare fiind astfel aprilie 2016. Constructorul a încheiat însă lucrările în doar 19 luni.
Viaductul are o lungime de 401 metri şi o lăţime de aproape 8 metri, circulaţia desfăşurându-se pe câte o bandă pentru fiecare sens. Pe fiecare parte au fost amenajate trotuare şi piste pentru biciclete, iar pentru accesul pietonilor pe viaduct au fost create scări de acces pe partea dreaptă (spre gara Turnişor). Pentru accesul bicicliştilor şi al persoanelor cu handicap locomotor au fost amenajate rampe. Proiectul a inclus şi amenajarea iluminatul public, precum şi instalarea unor panouri fonoabsorbante pentru a reduce zgomotul. Constructorul a legat străzile adiacente cu noua structură, creând 20 de spaţii de parcare sub viaduct.
Doar pentru a arăta amploarea lucrărilor, pentru construcţia acestui viaduct s-au folosit 6.000 m3 de beton, 2.100 de tone de asfalt şi peste 450 de tone de armături metalice. Au fost utilizate două macarale uriaşe (cu o capacitate de 250 de tone) pentru instalarea părţilor metalice ale structurii care cântăreşte singură aproape 1.000 de tone. Cea mai dificilă etapă a fost cea de forare pe sub liniile de cale ferată. Pe acest şantier au lucrat aproape o sută de persoane.
Garanţia oferită de constructor pentru această lucrare este de cinci ani.