Sibiu: Reparaţiile capitale la viaductul Vasile Aaron se vor încheia în această săptămână
Reparaţiile capitale la viaductul Vasile Aaron se vor încheia în această săptămână prin efectuarea recepţiei lucrărilor. Contractul încheiat în luna aprilie 2014 cu asocierea Construcţii SA, Sinecon SA şi Geiger Transilvania SRL a avut o valoare de 4.602.066,43 lei.
“Pe lângă întărirea structurii de rezistenţă a viaductului, modernizarea acestuia are ca rezultat important fluidizarea traficului prin intermediul sensului giratoriu de la intersecţia cu străzile Henri Coandă şi Ştefan cel Mare. Înainte de aceste reconfigurări, intersecţia era destul de dificilă, mai ales pentru că primeşte volumul de trafic de pe două ieşiri ale centurii ocolitoare a Sibiului. Viaductul este acum mai sigur şi are şi un aspect mult îmbunătăţit, o lucrare de altfel necesară şi în contextul reabilitării cartierului Vasile Aaron, proiect încheiat anul trecut” (Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului)
Întărirea structurii de rezistenţă a viaductului. Într-o primă etapă constructorul a executat lucrările de consolidare a structurii de rezistenţă a viaductului. Pilonii de susţinere şi grinzile au fost curăţate prin sablare, fiind consolidate prin injectarea unor răşini speciale şi prin armarea suplimentară cu fier.
Reparaţii şi reconfigurări pe carosabil şi trotuare. O importantă parte a lucrărilor a fost înlocuirea plăcilor de beton ale viaductului. Odată cu acestea, hidroizolaţia structurii a fost şi aceasta modernizată. Carosabilul şi trotuarele au fost reparate prin turnarea de noi straturi asfaltice, iar bordurile au fost înlocuite. Au fost montaţi şi parapeţi din tablă zincată şi plase de protecţie pe porţiunea dinspre liniile de cale ferată, pentru siguranţa pietonilor care îl traversează.
O lucrare foarte amplă a fost modernizarea reţelei de iluminat public. A fost complet înlocuit cablajul de alimentare, fiind montaţi 63 de stâlpi metalici noi de iluminat pe porţiunea cuprinsă în proiect (strada Henri Coandă – strada Semaforului). Cablajul metropolitan a fost introdus prin canale speciale subterane.
Zona pietonală din zona bisericii a fost amenajată cu alei pavate pe care este trasată şi pista pentru biciclete, această arie fiind iluminată de 14 stâlpi noi cu o înălţime de 5 metri. Au fost refăcute şi scările care duc spre biserica situată aici. În zonă vor fi amplasate în următoarea perioadă 20 de bănci şi 20 de coşuri de gunoi stradale, completând astfel lucrarea.